Közlekedési KÁOSZ

A mezőgazdasági gépek közlekedésével kapcsolatos magyar jogszabályok sokszor bonyolultak, néhol kicsit egymásnak is ellentmondanak. Sok eltérő helyen lelhetők fel a részletek. Sajnos néha még a hatósági jogkörrel rendelkező emberek sem ismerik mindet.

Mégis be kell tartani ezeket a szabályokat.

Azért hogy a munkádban segítsek, kivonatos formában csokorba szedtem a traktorok, munkagépeik, pótkocsik és önjáró gépek közúti közlekedésével és a vezetésével kapcsolatos jogszabályokat.

 

Hol hibáztad el a traktor vásárlást ?

 

Az erőgép vásárlás minden gazdaság életében ünnepi hangulatot jelent. De sajnos, néha amikor a gép megérkezik, és munkába áll, néhány gazdálkodónak eltűnik arcáról a mosoly, és csak a szitkozódás marad. „Nem ilyen lovat akartam” érzés költözik a mellkasába.

 

A fordulatnak az oka általában a rossz választás. Hogy Neked ne kelljen ezt átélned a gép megérkezését követően, szerezd meg az alapvető információkat a beruházás előtt. Erre alkalmas a most rendelkezésedre álló, INGYENESEN letölthető traktor összehasonlító táblázat, amely felsorolás szerűen tartalmazza a gép egyes fontos paramétereit. Ennek alapján összehasonlíthatod a kiszemelt erőgépeket, és könnyebben tudsz majd dönteni.

Én is ezt szoktam használni.

Természetesen a táblázatot tetszés szerint bővítheted, vagy szűkítheted a speciális igényeknek megfelelően.

Ha pedig bővebb tájékozódásra van szükséged, segítséget nyújt az „ELÁSOTT PÉNZ” című könyvem.

 

Eredményes munkát, és bölcs döntést kívánok:

Fecsó Gábor

Memóriateszt:

Mikor és hány üzemóránál volt az utolsó motorolaj csere a gépeden?

Emlékszel rá?

Dupla vagy semmi! Jöhet a következő kérdés?

Hány üzemóra volt a gépben amikor először jelezte ki az „üzemanyag nyomás nem megfelelő” diagnosztikai kódot? Ez most fontos, mert keressük a hiba okát!

Nem megy?

Nekem sem sikerülne felidézni pontosan! De én felírtam! Azt is felírtam, hogy mi volt a megoldás! Lehet, hogy most más idézi elő a jelenséget, de így is közelebb kerültem a megoldáshoz! Sokszor előfordul, hogy a szezon kellős közepén történik valami olyan meghibásodás, ami akkor  éppen a munkát nem gátolja, ezért a javítás csak részleges, vagy átmeneti. A szezon után azonban a végleges javítás “elfelejtődik”, és csak a következő évben jut eszébe mindenkinek, hogy az már tavaly is rossz volt. Azért, hogy ne felejtsd el: 

Írd fel TE is!

Készítettem egy táblázatot, amelynek segítségével nyomon követheted a gépeid karbantartását, javítását. A javítási naplót most INGYEN letöltheted ! Természetesen bármikor kiegészítheted, vagy átalakíthatod a saját elképzelésednek megfelelően!

Ha vannak még kérdéseid a karbantartással, vagy a javítással kapcsolatban, akkor a témáról bővebben olvashatsz az „ELÁSOTT PÉNZ” című könyvemben!

Hibamentes munkát kívánok !

Fecsó Gábor